44-min

Etapy organizacji

Po pierwsze:
Konsultacje bezpłatne i bez zobowiązań, do tego kosztorys wesela

1

Spotykamy się w dogodnym dla Was miejscu i czasie abyście mogli opowiedzieć o swoich oczekiwaniach. W zamian opowiem Wam o swojej pracy i o tym, jak wygląda organizacja wesela. Możemy spotkać się w moim biurze, albo odbyć rozmowę na skype. Wspólnie ustalimy od czego zacząć, na co zwrócić największą uwagę, co powinno być załatwiane i w jakiej kolejności oraz ile zabierze czasu. Odpowiem wyczerpująco na każde związane ze sprawą pytanie abyście mieli pewność, że organizacja Waszego ślubu zostaje powierzona profesjonaliście i czuli się bezpiecznie.

Opracujmy te chwile wspólnie!

Każda Para konsultuje się mając już jakąś wizję i pomysły, ja zaś potrafię słuchać. Wszystko co opowiecie o swoich oczekiwaniach będzie moją inspiracją, na podstawie której powstanie plan organizacji jednego z najważniejszych dni w Waszej historii. Po upływie pewnego czasu przedstawię Wam swoje wstępne propozycje, czyli zbudowany na Waszych pomysłach projekt przebiegu dnia uroczystości ślubnych i weselnych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu będę również w stanie powiedzieć jak można wszystko zorganizować taniej, bądź jakościowo lepiej. Przygotowany plan będzie też zawierać wizualizacje, na które złożą się propozycje stylizacji, zarys projektu dekoracji, analiza możliwości związanych z wyborem odpowiedniego miejsca.

2

Doświadczenie, czyli mniejsze koszty

Do roli Wedding Plannera należy również przygotowanie szczegółowego kosztorysu organizacyjnego, który później może się stać załącznikiem do umowy. Realizując kolejne etapy przygotowań – i konsultując przebieg każdego etapu z Wami – trzymam się kosztorysu, choć w każdej chwili jestem gotowa na renegocjację i obcięcie, lub zwiększenie kosztów.

Podjęcie decyzji o współpracy pozostaje na sam koniec rozmów, po skonsultowaniu Waszych pomysłów i potrzeb oraz dopasowanego do nich kosztorysu. Potrzebne będą do niej wstępne założenia dotyczące stylu oprawy i określenie pułapu budżetowego. Następnie dochodzimy do sprecyzowania zakresu moich obowiązków i ustalenia mojego honorarium. Po sporządzeniu umowy otrzymujecie ją do przeanalizowania – jeśli podejmiecie decyzję o współpracy podpisujemy umowę i przechodzimy do następnego etapu. Warto pamiętać, że bez względu na kształt umowy i określane w niej kwestie pierwszy etap organizacji jest bezpłatny.

Po drugie:
Przygotowanie szczegółowego planu

3

Mówimy tu o kluczowym etapie każdej organizacji wesela – kluczowym, ponieważ to właśnie teraz określamy priorytety. Poprawność planowania zależy od tego jak pozwolicie poznać swoje perspektywy, zapatrywania i potrzeby oraz od mojej empatii, co znacznie ułatwia sprawę, i składa się na sukcesy marki JB Weddings. Zgadzam się, że rozmawianie o gustach to sprawa delikatna i wymagająca odpowiedniego podejścia. Może jesteście tradycjonalistami, a może macie bardziej futurystyczne zapatrywania? Odrobinę konserwatywne, a może zupełnie nowoczesne? Będziemy podejmować odważne decyzje, czy macie dokładną wizję co i jak powinno wyglądać? Czy jako osobowości jesteście ekstra- czy introwertyczni? Jak historia Waszej miłości wpłynęła na wasze charaktery? Wszystkie te szczegóły mają związek ze stopniem spersonalizowania oprawy Waszego ślubu, a potem wesela – Wasza miłość jest wyjątkowa, dlatego te uroczystości powinny być niepowtarzalne.

Macie coś na oku? A może chodzi o ładniejszy krajobraz?

Podczas planowania sprawdzamy przede wszystkim propozycje miejsc, gdzie odbędzie się ślub i uroczystości weselne. Być może macie już coś upatrzonego i chcecie skonsultować trafność swojego wyboru? Moje doświadczenie to współpraca z wieloma lokalami, można łatwo sprawdzić jaką rolę odgrywa w branży ślubnej dana restauracja, lub hotel. Dysponuję też wieloma sprawdzonymi ofertami, analizę każdej z nich połączymy z wizją lokalną i zapoznaniem się z możliwościami każdego miejsca. Analiza ofert pozwala ułożyć wstępne menu i przystąpić do negocjacji w Waszym imieniu.

4

Wesele w stylu indywidualnym

W dalszej kolejności zajmiemy się doborem podwykonawców i dopracowaniem stylu wesela. Celowo używam określenia „dopracowanie” ponieważ styl jest kwestią indywidualną, a niepowtarzalna oprawa uroczystości bazuje na Waszej wyjątkowej wizji, a nie na szablonie. Uzgadniając zarys tego, jak będzie wyglądać Wasz Dzień finalnie uzyskamy wyjątkowe efekty łącząc w odpowiedni sposób kompozycje i detale, zaś ostateczna stylizacja zostanie tak dostosowana do Waszych upodobań, że nie będzie można mówić o gotowych rozwiązaniach. Staranność przygotowań dotyczy praktycznie każdego szczegółu, łącznie z kolejnością dań w menu, dlatego całość aranżacji zawsze ma klasę. Stylizacja wesela to także profesjonalne oświetlenie, oprawa muzyczna, pomoc w doborze sukni ślubnej, czy wybór salonu, gdzie będzie szyty garnitur Pana Młodego. Praktycznie każde doświadczenie w dniu ślubu ma związek z wyjątkowością tej jednej historii miłości, dlatego wszystko co przygotujemy na te chwile musi być odpowiednio dopasowane do indywidualności Młodej Pary. Warto pamiętać, że jednym ze źródeł sukcesów marki JB Weddings jest ścisłe dostosowanie działań do harmonogramu. Dzięki temu Państwo Młodzi są doskonale poinformowani o przebiegu działań organizacyjnych.

Po trzecie:
Prace organizacyjne

5

Skorzystanie z usług marki JB Weddings jest wyjątkowo komfortowym rozwiązaniem – Państwo Młodzi nie muszą się zajmować praktycznie niczym, poza podejmowaniem decyzji. Reszta obowiązków organizacyjnych należy do wedding plannera i jej zespołu, oczywiście w stałym kontakcie z Młodą Parą tak, by w każdej chwili można było sprawdzić co robimy i na jakim etapie jesteśmy.

Dogadać i załatwić?

Prace organizacyjne wymagają przede wszystkim talentów komunikacyjnych – ogrom spraw do załatwienia wymaga zdolności doradczych, umiejętności podpowiadania, słuchania, negocjowania, a do tego trzeba jeszcze przypilnować, by wszystko było tak jak zakłada harmonogram wraz z wizją Państwa Młodych. Jeśli chodzi o kwestię podwykonawców – zawsze proponuję sprawdzone i zaufane firmy, co do których mam pewność wysokiej jakości usług. Nie ma jednak konieczności korzystania wyłącznie z moich propozycji, a  moje wieloletnie doświadczenie i szerokie kontakty w branży pozwolą na weryfikację każdej firmy wskazanej przez Was. Jednak ostateczna decyzja zawsze należy do Młodej Pary – zatrudniamy tylko tych, których uzna za odpowiednich. Również do Młodej Pary należy kontrola nad budżetem, dzięki temu zawsze trzymamy się kosztorysu.

Po zakończeniu doboru podwykonawców pozostaje podpisać z nimi umowy, co Młoda Para najczęściej robi osobiście i w imieniu własnym. Może się jednak zdarzyć, że Państwo Młodzi zadecydują inaczej – wówczas na podstawie pełnomocnictwa i po akceptacji przez Was zapisów umów podpisze je w Waszym imieniu.

Po czwarte:
Koordynacja

6

JB Wedding zatroszczy się o wszystko, albo wyłącznie o wybrane dziedziny organizacji dnia ślubu i wesela. Wszystko zależy od stopnia naszej współpracy, ale na ogół dzieje się tak, że do naszych obowiązków należy koordynacja przebiegu uroczystości. Polega to na tym, że wedding planner, która się Wami opiekuje w imieniu marki JB Weddings dobiera koordynatorów i dość często już na kilka dni przed uroczystościami monitoruje i koryguje prace na miejscu. Wszystko co wówczas robimy ma zwiększyć komfort, wygodę i poczucie bezpieczeństwa Młodej Pary w dniu ślubu i wesela. To czas, w którym jesteśmy do Waszej dyspozycji i czuwamy by wszystko to, co dogrywaliśmy w minionych tygodniach przyniosło Wam satysfakcję i uczyniło chwile koronowania Waszego związku szczęśliwymi i niepowtarzalnymi.

Realizacja wszystkich założeń

Ponieważ podczas ostatecznych przygotowań zawsze są jeszcze dziesiątki spraw do załatwienia, również wtedy pracujemy według ustalonego z Wami wcześniej scenariusza podzielonego na zadania. W dniu ślubu macie kontakt wyłącznie z głównym koordynatorem i dzięki temu wiecie dokładnie co się dzieje. Nie musicie wówczas w nic się angażować – z JB Weddings wszystko zawsze idzie zgodnie z planem!