146292656_presentation-wide

Ślub za granicą

Pragniecie powiedzieć „tak” w wyjątkowym miejscu? To może ślub za granicą?

Pewne kwestie związane ze ślubem, bez inspiracji szybko zamieniają się w dylematy. Podczas pierwszego spotkania z wedding plannerem powinno więc pojawić się hasło „ślub za granicą”. Dlaczego? Każde wesele poprzedza wyjątkowa historia. Jej kontynuacja, czyli Wasze małżeństwo, też będzie wyjątkowa. Na dobrą wróżbę warto zadbać, aby punkt startowy nowej drogi życia był również niepowtarzalny. Oczywiście, wyjeżdżając dla zawarcia małżeństwa można poprzestać na samym ślubie, ale nic nie stoi na przeszkodzie by wesele odbyło się na Bali, albo w górskim kurorcie w Alpach.

Zgodnie z kierunkiem podróży

Część par chce mieć ślub za granicą - połączenie podróży z małżeństwem należy do ślubnych trendów. I jest preferowane tym chętniej, gdy miejsce zawarcia małżeństwa i weselnej zabawy staje się punktem startowym podróży poślubnej. Jeśli ma nią być na przykład rajd po alpejskich kurortach, ślub może się odbyć Genewie w Szwajcarii, albo w La Rosiere, najpiękniej położonym miasteczku Alp Francukich, u podnóży Mont Blanc. Wybór należy do Was, a JB Weddings zatroszczy się o resztę.

Ślub za granicą

Uroczystość bez ryzyka

Organizacja ślubu zależy od potrzeb i upodobań Państwa Młodych, w gruncie rzeczy uroczystość może się odbyć gdziekolwiek, o ile miejsce spełnia Wasze warunki. Jak wiadomo, marzenie o ślubie nad morskim brzegiem nie zawsze da się zrealizować nad polskim Bałtykiem, gdzie pogoda jest kapryśna, a przez większą część roku jest zimno i pochmurnie. Efektownym rozwiązaniem jest wyjazd na Mauritius, Teneryfę, Bali, albo do Chorwacji.

Jakie mamy możliwości?

Gdzie można wziąć ślub za granicą? Ustalmy jedną kwestię – na razie nie ma możliwości ślubu na Księżycu, ani na Marsie. Jeśli chodzi o resztę, sky is the limit, choć bez problemu zamkniemy się w kwocie kilkudziesięciu tys. zł. za imprezę w naprawdę egzotycznym miejscu, np. na Mauritiusie. Profesjonalna organizacja i koordynacja ślubów pozwala, by inwencja Państwa Młodych był praktycznie nieograniczona. Ślub w Grecji, czy może na Karaibach? W Los Angeles, a może na Cyprze? Tak naprawdę, wszystko jest możliwe.

Wystarczy pomysł

Wasz wedding planner odnajdzie się w każdych okolicznościach – gdyby było inaczej, nie byłoby międzynarodowych grup wsparcia branży ślubnej, pomagających w nawiązaniu współpracy z wykonawcami z całego świata! Ślub może się więc odbyć w polskiej ambasadzie, może go też udzielić lokalny urzędnik, lub duchowny. Ponieważ możliwości są praktycznie nieograniczone, koordynatorzy ślubów rzadko posługują się katalogami z ofertami kierunków. Do wymogów naszej profesji należy umiejętność dostosowania do każdej sytuacji.

Jak zorganizować ślub za granicą?

Ślub za granicą wymaga by wziąć pod uwagę sezon…

Ślub w plenerze można zorganizować kiedy sprzyja pogoda. Polski klimat jest na tyle nieprzewidywalny, iż nawet latem nie ma stuprocentowej pewności że nie będzie ulewy, czy wichury. Miejsca na całym świecie kuszą więc nie tylko egzotyką, ale i stabilnością klimatu. Oczywiście zanim decyzja zapadnie ostatecznie, sprawdzamy wspólnie rozkład temperatur i trendy występowania opadów. Kwestie pogody nie wyczerpują jednak tematu. Ustalenia wymaga sposób w jaki Państwo Młodzi wraz z gośćmi dostaną się na miejsce, jakie są w danym zakątku świata możliwości zakwaterowania i na jakie wsparcie można liczyć na miejscu. Hotel chętnie pomoże w kilku kwestiach, ale nie będzie to pomoc kompleksowa. Tej można oczekiwać tylko od wedding plannera i jego międzynarodowych koneksji.

Możecie zaufać doświadczeniu

Kwestią wartą rozważenia bywa bariera językowa, inną – potrzebne dokumenty. Od strony procedur ślub za granicą ma wymagania bardzo podobne do polskich. Podstawa to ważne dokumenty tożsamości – dowody osobiste, lub paszporty. Do tego zaświadczenie o braku przeciwskazań do zawarcia małżeństwa, a jeśli jedno z Was nie ma polskiego obywatelstwa to również dodatkowe dokumenty przetłumaczone przez biegłego tłumacza. W niektórych wypadkach potrzebny jest również dokument zaświadczający o ustaniu poprzedniego małżeństwa.

Zajmiemy się formalnościami

Dobrym rozwiązaniem jest kontakt z polskim konsulatem rezydującym w kraju, w którym planowana jest uroczystość i dopytanie o szczegóły. Jeśli ślub odbędzie się poza konsulatem wówczas wszystkie potrzebne zaświadczenia muszą zostać przetłumaczone na język urzędowy kraju, do którego się udacie. Akt małżeństwa powinien być gotowy w kilka tygodni po ślubie. Po jego uzyskaniu trzeba go zalegalizować w polskim urzędzie. Większość par korzysta w poruszonych wyżej kwestiach z pomocy JB Weddings, bo jeśli chodzi o ślub za granicą to rolą wedding plannera jest również przeprowadzenie Państwa Młodych przez wszystkie wymagane formalności.

Firma do ślubów za granicą

Ślub za granicą czyli koszty

Wszystko zależy od perspektywy. Jeśli stać Was na „sky is the limit” to świetnie, jednak są i inne możliwości. Niektóre Pary planujące ślub za granicą wyjeżdżają, by tę jedyną w swoim rodzaju chwilę przeżyć Tylko We Dwoje, a przy okazji oszczędzić na organizacji wesela na miejscu, w kraju. Inna możliwość to podanie miejsca i prośba o analizę aktualnych trendów cenowych. Na ich podstawie ustalamy pułap budżetowy, ponieważ ślub na innym kontynencie wcale nie musi być drogi! Przykładowo tydzień na Mauritiusie damy radę zamknąć w kwocie 40 tys. zł! Jeśli zamierzacie pozostać w Europie, wówczas tygodniowy wyjazd do Włoch, albo Francji wyniesie nawet o połowę mniej.

A jeśli nie chcecie się dzielić ta chwilą…?

Wspomnienia pozostaną z Wami na zawsze. A w przypadku ślubu za granicą możecie mieć pewność, że i goście będą wspominać tę imprezę bardzo długo. Warto jednak pamiętać, że niezależnie od miejsca, w którym powiecie „tak”, to jest Wasz ślub i to Wy jesteście tu najważniejsi. Wiele par decyduje się więc na ślub „tylko we dwoje”. Wyjazd za granicę jest wówczas powodowany potrzebą niewielkiej, wręcz intymnej uroczystości pieczętującej Waszą historię i zorganizowanej tylko dla Was. Potem, gdy wszyscy przyjaciele pytają Was o termin ślubu, zaskakujecie ich pokazując obrączki. Aranżacja takiego wyjazdu również nie stanowi żadnego kłopotu. A świadkowie? Jednym z nich może być Wasz wedding planner, drugim zaś ktoś z ambasady, albo jeden z fotografów.